ALL THAT COULD BE TRUE, BUT ISN’T

 

g. 14:00 – 20:00  sobota 16.10. 2022

Kurator: Juraj Čarný

Artyści:

Luchezar Boyadjiev /BG/, Ladislav Čarný, Džumelec (Erik Sikora), Aldo Giannotti /A-I/, Daniela Krajčová, Kundy Crew, Stano Masár, Jarmila Mitríková / Dávid Demjanovič, Dan Perjovschi /RO/, Ivana Šáteková, Shooty, Dušan Zahoranský

WSZYSTKO, CO MOGŁOBY BYĆ PRAWDĄ, ALE NIE JEST

Galeria Wędrowiec ma zaszczyt ogłosić współpracę z 8 Mediations Biennale Polska 2022 w Mosinie i Wrocławiu.

„Stworzyliśmy system, który preferuje fałszywe informacje nie dlatego, że my tego chcemy, ale fałszywe informacje sprawiają, że firmy zarabiają na nich więcej niż na informacjach prawdziwych. Prawda jest nudna.”
Sandy Parakilas, były operations manager Facebooka

W 2021 roku po raz pierwszy spotkaliśmy się na masową skalę z mistyfikacjami, które nie tylko zagrażały ludzkiemu życiu, ale także bezpośrednio zabijały. Nieodpowiedzialne zachowanie osób szerzących dezinformację, kwestionujących bezpieczne zasady (społeczny dystans, noszenie szat, ale też istnienie wirusa), zostało spotęgowane przez algorytmy decydujące o priorytetowej dystrybucji fake newsów. Nie mieliśmy pojęcia, że w 2022 roku na Ukrainie rozpocznie się wojna, a na Słowacji około 30% mieszkańców stanie po stronie agresora. Scena dezinformacji rozpowszechniająca nieuzasadnione i mylące informacje nie jest odpowiednio równoważona przez instytucje, które z porównywalną siłą rozpowszechniają fakty w sieciach społecznych. Stać się ofiarą wojny dezinformacyjnej jest stosunkowo łatwo, zwłaszcza gdy przeciwko farmom trolli i wyrafinowanym algorytmom portali społecznościowych stają nieprzygotowani i niewykształceni ludzie.

Wędrująca Galeria to nomadyczna platforma sztuki publicznej (balkon zbudowany na małej ciężarówce) prezentująca sztukę współczesną, muzykę i warsztaty w regionach (letnie festiwale, place, osiedla, szkoły i). Skupiamy się na miejscach, gdzie ekstremizm rośnie w sposób niekontrolowany, rozmawiamy z ludźmi, dla których uczestnictwo w wydarzeniu kulturalnym lub instytucji kultury jest niewyobrażalnym lub nieosiągalnym luksusem. We współpracy z międzynarodowymi artystami i poprzez metaforyczny język sztuki w zabawny sposób zwracamy uwagę ludzi na zagrożenia związane z ekstremizmem, rasizmem, ksenofobią i dezinformacją. Wizją jest pomoc ludziom w nauce krytycznego myślenia.

We współpracy z 8 Mediations Biennale Polska zaprezentujemy koncert i wystawę na temat inspirowany pracą grupy aktywistycznej Kundy Crew

Dokumentacja video:

In cooperation with Mediations Biennale Polska and Mosina Cultural Center

Supported using public funding by Slovak Arts Council

EXIT CODE

8 Mediatons Biennale Polska

2022

Sławomir Decyk

ur. w 1968 roku, mieszka i pracuje w Poznaniu. Od 2002 roku jest pracownikiem Wydziału Fotografii UAP. Zajmuje się szeroko rozumianym zjawiskiem fotografii, instalacją oraz obrazem ruchomym. Refleksyjną postawę jego działań twórczych cechuje konfrontacja zapomnianych lub pomijanych metod obrazowania z aktualną praktyką doświadczania medium, definiowanie granicznych obszarów fotografii (w szczególności tych określanych jako postmedialne), poszukiwanie nowych środków wyrazu i narzędzi pozwalających przekroczyć własną wyobraźnię. Jest współtwórcą Solarigrafii i autorem unikalnej serii Cyklografii. Brał udział w ponad 70 wystawach w Polsce i za granicą, między innymi: Wielkiej Brytanii, Australii, Chinach, Hiszpanii, Kanadzie, Niemczech, Słowacji. Od roku 2020 prowadzi Pracownię Fotografii Eksperymentalnej na Wydziale Fotografii Uniwersytetu Artystycznego im. M. Abakanowicz w Poznaniu.