Errorrrrrrrrrrrrrrrr

Wernisaż wystawy o g. 18:00 17. września 2022

Wernisaż wystawy:
g. 18:00 17. września 2022

10.10 - 16.11.2022

Kuratorzy: Weiming Ho, Harro Schmidt, Michał Janocha, Anna Kołacka.

Współpraca: Akademia Muzyczna w Poznaniu

Artyści (wstępna lista):

Anna Kołacka

Norman Leto

Arek Marcinkowski

Andreas Guskos

Jakub Palka

Grupa SM Rk +(Maciej Śmietański

Piotr Tadeusz Mosur

Wojtek Radtke

Grzegorz Klaman

Ya-Lun Tao

Wei-Ming HO

Hye Rim Lee, Tajnyprojekt

Filip Gajewski

Liudmila & Nelson

Harro Schmidt

Derek Holguin

Sasha Gydravlik

Remí Remigiusz Suda

Iury Lech

Yao Jui Chung 姚瑞中

Huang Xuan

Lin Yi-Chun

NanoNano

Lin Pei-Ying

Cheng Hsiang-Yu

Errorrrrrrrrrrrrrrrr
Jest takie przysłowie, które mówi, że „nieumyślnie posiana wierzba staje się lasem”. To znaczy, że wiele rzeczy rośnie w ogrodach, które nigdy nie zostały tam zasiane. Wynika z tego, że niezamierzone działania mają nieoczekiwane rezultaty.
 
Czym jest „prawdziwy świat” w naszych czasach?
 
Sztuczna inteligencja popycha nas w kierunku zoptymalizowanego społeczeństwa.
Świat wirtualny może zmierzać do skrajności i napotykać na sytuacje, które są niemożliwe w świecie rzeczywistym, ale czy w społeczności cyfrowej można pozwolić na to, aby ludzie, którzy łamią zasady, mogli popełniać błędy lub niezamierzone pomyłki?
 
Kiedy sztuka jest przewrotna i kreatywna, pytania i wątpliwości zastępują odpowiedzi. Czy to źle? Nie chcemy definiować błędu jako porażkę, ale odnaleźć w nim coś wartościowego. Być może w przyszłości ludzka niewinność stanie się wartością. Kiedy ludzie prowadzą pojazdy elektryczne, elektryczność i technologia generują moc samochodu, ale w istocie to „nieznane” popycha człowieka do przodu.

KOD zwraca uwagę na jedyność, a nie na różnorodność. Gdy stajemy twarzą w twarz z prawdziwym światem, nie istotne jest sprawdzanie co jest prawdą lub fałszem, lub jak wiele jest możliwości jego pojmowania, lecz bezpośrednia relacja. Podstawy sukcesu opierają się na wielu błędach, które mają własną wartość. To dało ludziom możliwość poczucia potencjału innowacyjności.
 
W tym momencie chciałbym odnieść się do sztuki garncarskiej, która jest sztuką tworzenia ceramiki. W języku chińskim, sztuka ceramiczna zawiera zarówno słowo garncarstwo jak i ceramika. Jest ona jednym z tradycyjnych rzemiosł ludzkości. Obejmuje ona produkcję, barwienie i umiejętność naprawy, której początki sięgają epoki kamiennej.
Najwcześniejsze wyroby garncarskie służyły ludziom tylko do celów bytowych, ale wraz z rozwojem technologii i narzędzi produkcyjnych, garncarstwo stopniowo stawało się sztuką. Z czasem, wraz z udoskonalaniem technologii, temperatura ognia wzrastała, co umożliwiało produkcję porcelany, która jest bardziej wykwintnym produktem. Pytanie brzmi, dlaczego sztuka ceramiczna w języku chińskim nie jest nazywana sztuką porcelanową, ale sztuką garncarską?
 
Weiming Ho

EXIT CODE

8 Mediatons Biennale Polska

2022

Sławomir Decyk

ur. w 1968 roku, mieszka i pracuje w Poznaniu. Od 2002 roku jest pracownikiem Wydziału Fotografii UAP. Zajmuje się szeroko rozumianym zjawiskiem fotografii, instalacją oraz obrazem ruchomym. Refleksyjną postawę jego działań twórczych cechuje konfrontacja zapomnianych lub pomijanych metod obrazowania z aktualną praktyką doświadczania medium, definiowanie granicznych obszarów fotografii (w szczególności tych określanych jako postmedialne), poszukiwanie nowych środków wyrazu i narzędzi pozwalających przekroczyć własną wyobraźnię. Jest współtwórcą Solarigrafii i autorem unikalnej serii Cyklografii. Brał udział w ponad 70 wystawach w Polsce i za granicą, między innymi: Wielkiej Brytanii, Australii, Chinach, Hiszpanii, Kanadzie, Niemczech, Słowacji. Od roku 2020 prowadzi Pracownię Fotografii Eksperymentalnej na Wydziale Fotografii Uniwersytetu Artystycznego im. M. Abakanowicz w Poznaniu.